Vuurwerkverbod

Description of your first forum.
Post Reply
Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:24 pm

gepost door Emma Jansen
Hii,
Ik ben tegen een vuurwerkverbod. Ik vind namelijk niet dat het particuliervuurwerk de oorzaak is van de vele slachtoffers. Het echte probleem is namelijk het vroegtijdig afsteken van vuurwerk en het vele illegale vuurwerk. Er is onderzoek gedaan door VeiligheidNL waaruit bleek dat 20% van de slachtoffers waren gevallen door illegaal vuurwerk. Ik vind dus dat ze dat beter moeten gaan aanpakken. Ook vind ik natuurlijk dat Oud en Nieuw één van de leukste en gezelligste tijd is van het hele jaar en dat ik elk jaar niet kan wachten totdat we weer vuurwerk mogen gaan afsteken.

Wat is jullie mening over een vuurwerkverbod?

Xx

Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Re: Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:26 pm

gepost door Milou de Vries
Wat een onzin zeg! Afgelopen jaar zijn er ongeveer 1300 gewonden gevallen en daarvan zo’n 385 zijn terecht gekomen op de spoedeisende hulp. Volgens het VeiligheidNL is dat een stijging van 7 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat is toch niet normaal dat erbinnen nog geen 24 uur circa 1300 slachtoffers vallen. Het is geen leuke en gezellige traditie als er doden en slachtoffers vallen. Dat kan gewoon niet. Daarom ben ik zeker voor het vuurwerkverbod moet komen en snel ook!

Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Re: Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:27 pm

gepost door Julia de Jong
Iedereen weet dat vuurwerk een risico met zich mee brengt, daarom heeft iedereen wel eens op school of ergens anders voorlichting gekregen over hoe je het best met vuurwerk om kan gaan. Als je bij het afsteken van het vuurwerk staat dan is het je eigen risico en ook je eigen verantwoording.

Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Re: Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:28 pm

gepost door Tess2004
Ja natuurlijk is het je eigen risico, maar heel veel ongelukken gebeuren ook doordat er opeens legaal vuurwerk ontploft in iemands gezicht of dat bijvoorbeeld een pot met vuurwerk omvalt. Allemaal dingen die niet expres gebeuren en ook al is het je eigen verantwoordelijkheid, dan kan je er niks aandoen.

Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Re: Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:30 pm

gepost door Henk-Jan van den Berg
Ik ben het met je eens dat er geen vuurwerkverbod moet komen. Ik vraag me namelijk af waarom je vuurwerk zou gaan verbieden als je het net over de grens nog makkelijk vuurwerk kan kopen. Meestal is het bij onze buurlanden ook nog goedkoper, dus dan heeft een vuurwerkverbod helemaal geen nut.

Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Re: Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:31 pm

gepost door alleenstaandenvader
Ja precies, daar ben ik het mee eens. Ik haal ook elk jaar vuurwerk bij de buurlanden. De ene keer in Duitsland, de andere keer in België. Ik woon gelukkig lekker in het midden van Nederland, dus het is maar een klein uurtje rijden :). Ik ga daar altijd met mijn kinderen heen. Het is ook zeker één van de leukste uitjes van het jaar.

Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Re: Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:32 pm

gepost door trotse moeder
Aan de ene kant wil ik wel een vuurwerkverbod in Nederland, maar aan de andere kant vind ik het onzin. Er vallen veel slachtoffers en er is te veel vandalisme tijdens de jaarwisseling, Ondanks dit is het nog steeds een van de gezelligste dagen van het jaar. Het is niet alleen gezellig, maar vuurwerk afsteken is ook een goede afsluiting van een slecht, of juist heel goed jaar. Ook zie je op Oud en Nieuw veel van je vrienden en buren. Het is een soort extra feestdag, maar dan met vuurwerk. Mijn kinderen zijn ook helemaal dol op Oud en Nieuw en sparen het hele jaar om vuurwerk te kopen (hartstikke zonde natuurlijk, maar ze vinden het leuk). Ze zijn dan weer lekker de hele dag buiten met het vuurwerk, inplaats van binnen gamen.

Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Re: Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:33 pm

gepost door moeder2
Ja, mijn kinderen zijn er dol op. Zij lopen de hele dag buiten met hun vriendjes en vriendinnetjes en soms komen ze weer terug om vuurwerk te halen. Ze vinden het geweldig! En wij hebben natuurlijk lekker een dagje rust :).

Tegenstander
Site Admin
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2020 5:05 pm

Re: Vuurwerkverbod

Post by Tegenstander » Thu May 14, 2020 8:34 pm

gepost door kattenvrouwtje123
Mijn katten en hond vinden Oud en Nieuw de verschrikkelijkste dag van het jaar en daardoor ik ook. Elk jaar is het weer raak al mijn huisdieren zijn doodsbang voor al het vuurwerk. Ook vind ik het zo erg dat er elk jaar bijvoorbeeld vuurwerk in een kat worden gestopt wat kan lijden tot het overlijden van een dier. Dit is pure dierenmishandeling! Ik vind dat het al het vuurwerk zo snel mogelijk moeten worden afgeschaft.

Post Reply